Powikłania po aborcji próżniowej

Kobiety, które znalazły się w niechcianej ciąży mają możliwość skorzystania z całkowicie legalnego zabiegu przerwania ciąży do 12 tygodni w kilku krajach UE, wliczając w to aborcję w Czechach. Każdego roku tysiące polskich kobiet korzysta z tego rozwiązania, ponieważ chcą mieć kontrolę nad swoim ciałem i życiem. Niektóre kobiety boją się usunięcia ciąży z powodu możliwych komplikacji.

Powikłania po aborcji próżniowej – czy są i jest się czym martwić? W dalszej części wpisu odpowiadamy!

Powikłania po aborcji próżniowej

Metoda próżniowa – dlaczego kobiety ją wybierają?

Metoda próżniowa jest często stosowana podczas usunięcia ciąży z różnych powodów. Jednym z nich jest niezwykle komfortowy zabieg dla pacjentki. Poddaje się znieczuleniu ogólnemu i nie ma kontaktu z tkankami ciążowymi, dzięki czemu czuje się lepiej na psychice. Istotny jest też czas samego zabiegu usuwania ciąży, który wynosi tylko około 10 min oraz czas obserwacji po zabiegu usunięcia ciąży wynosi dwie godziny. Dlaczego aż 2? W razie wystąpienia jakichkolwiek problemów, pacjentka otrzyma pomoc medyczną lekarza. Należy mieć na uwadze, że wskaźniki sukcesu metody próżniowej mieszczą się od 98 do 100%. Skuteczność aborcji w renomowanej klinice jest więc możliwie najwyższa.

Czy szanse komplikacji po aborcji jest duże?

Pragniemy uspokoić każde kobiety, które poważnie planują aborcję i obawiają się o swoją przyszłą możliwość zajścia w ciążę. Powinni wiedzieć, że jest to zabieg o małym ryzyku. Jak jest napisane na jednym z portali stanowią one około 0,2% przeprowadzanych aborcji – co oznacza, że ryzyko związane z przerwaniem ciąży jest znacznie mniejsze niż w sytuacji ciąży oraz porodu. Po aborcji powikłania są prawie niespotykane, nie ma znanych negatywnych skutków ubocznych usunięcia ciąży próżniowo dla płodności, która wraca w przeciągu 4 do 6 tygodni po wykonanym zabiegu usunięcia niechcianej ciąży.

Możliwe obfite krwawienia i naruszenie macicy

Jedną z potencjalnych wad aborcji próżniowych jest możliwość zranienia ściany macicy. Może się stać tak w trakcie zabiegu przerywania ciąży, kiedy umieszczana jest specjalna rurka z możliwością odsysania. Jeśli proces jest przeprowadzany przez mało niedoświadczonego chirurga, może naruszyć nią ścianę macicy co będzie równoznaczne z jej naderwaniem/uszkodzeniem. Zdarza się to bardzo rzadko. Zazwyczaj jej uszkodzenie wymagać będzie obserwacji szpitalnej i leczenia przez możliwe krwawienie.

Możliwe powikłania po zabiegu aborcji chirurgicznej

Mówiąc krótko, prawdopodobieństwo powikłań w przypadku aborcji u wykwalifikowanego i doświadczonego chirurga jest zdecydowanie niższe niż w trakcie porodu. Warto mieć świadomość, że jest to zabieg chirurgiczny, co jest równoznaczne, że będzie wymagał wcześniejszej konsultacji z pacjentką. Osoby, które chciałyby wykonać terminację ciąży, winny wykonać ją w bezpiecznych i sprawdzonych miejscach. Jednymi z nich są klinki w Czechach i na Słowacji. Przerwanie ciąży w sąsiednich państwach jest całkowicie legalne i bezpieczne. Ryzyko komplikacji bliskie zeru. Kobieta, która planuje przerwanie ciąży powinna rozważyć wizytę w profesjonalnej i rzetelnej klinice. Aborcja to delikatny temat, który wymaga doświadczenia. Odpowiednio przeprowadzona aborcja nie stanowi zagrożenia dla zdrowia.

Dowiedz się, jak wygląda aborcja i jakie wyróżniamy metody.